I den här kategorin finns de senast upplagda
bilderna. Bilderna ligger kvar på den här sidan omkring 1 månad. Varje
bild finns även upplagd under minst en annan kategori. På den här sidan
redovisas även bilder som fått bildtexten ändrad den senaste tiden.
|
Vykort som visar parkerade bilar på
Stora Torget i Kristianstad. Bilarnas design gör att man kan datera
fototillfället till slutet av 1920-talet.. (2024-04-17)
|
|
Denna Scania-Vabis typ BP Phaeton från
cirka 1911 hade en H-motor på 18 hästkrafter. (2024-04-16)
|
|
Männen står vid en Ford modell T med
skåpkarosseri. Enligt märkningen användes fordonet av Otto Grebys Charkuteri i
Grebbestad. (2024-04-15)
|
|
Vykort som visar Kungliga Slottet i
Stockholm. Bilarmas design gör att man kan datera fototillfället till cirka 1910. (2024-04-14)
|
|
Fotot visar interiör på Scania-Vabis
typ III Limousine från 1919. (2024-04-13)
|
|
Barnet och hunden sitter på en
Harley-Davidson med sidovagn som erhöll igenkänningsmärke U884 den 21 juni 1924.
Registrerad ägare var då montör Knut Vilh. Hellström, Kungsör. (2024-04-12)
|
|
Denna Scania-Vabis typ III Limousine ska
vara tillverkad 1919. Orsaken till att bilen saknar däck är att det vid denna
tid rådde däckbrist. (2024-04-11)
|
|
Personerna sitter i en Ford modell A
35B Phaeton 1930-31. (2024-04-10)
|
|
Denna Scania typ BH Landaulette
inregistrerades den 20 juli 1908 och tilldelades igenkänningsmärke M84.
Registrerad ägare var då Maskinfabriksaktiebolaget Scania i Malmö. Bilen såldes
1909. (2024-04-09)
|
|
Personerna färdas på en N.A.G. lastbil
från cirka 1912. (2024-04-08)
|
|
Mannen kör en Henderson med sidovagn
som inregistrerades den 18 april 1921 och tilldelades igenkänningsmärke D1594.
Registrerad ägare var då firman Axel Pettersson Efterträdare, Eskilstuna. (2024-04-07)
|
|
Denna Scania-Vabis typ III Phaeton ska
vara tillverkad 1917. (2024-04-06)
|
|
Männen färdas på en Wanderer som
inregistrerades den 18 april 1914 och tilldelades igenkänningsmärke T188.
Registrerad ägare var då biograf montör Gerhard Blomstrand, Örebro. (2024-04-05)
|
|
Denna Scania-Vabis
Phaeton med F4A-motor såldes i juni 1911 till bokhållare Ivar Liljebäck i
Haparanda. Bilen inregistrerades den 8 februari 1912 och tilldelades
igenkänningsmärke BD14. (2024-04-04)
|
|
Personerna sitter i en Chevrolet
Superior Series V Touring 1926. (2024-04-03)
|
|
Denna Scania-Vabis typ I Phaeton ska
vara tillverkad 1915. (2024-04-02)
|
|
Denna Scania typ B Limousine såldes
till Kungliga Kanal- och Vattenkraftverket i Trollhättan 1907. (2024-03-31)
|
|
Männen sitter i en Bedford-Buiick. På
fotots baksida finns följande text: "I pris å Hastghetstäflingen å is. II pris
och hofjuvelere Andersons hederspris samt Godrichs pris å Kungl
Automobilklubbens Vintertäfling". (2024-03-29)
|
|
Vabis 2S Phaeton som tillverkades 1910. (2024-03-28)
|
|
Männen och kvinnan har fotograferats vid en Harley-Davidson
från cirka 1920. (2024-03-27)
|
|
Detta är de första bilen som tillverkades av Scania
1901. Bilen finns bevarad av Sveriges Teknsika Museum. (2024-03-26)
|
|
Ford modell TT buss som enligt märkningen på karosseriet
trafikerade Göteborg-Kornhall-Torsby. (2024-03-25)
|
|
Ford modell TT lastbil som användes för att föra reklam
från Jönköpings Bryggeri AB. (2024-03-24)
|
|
Denna Scania-Vabis
3S Phaeton tillverkades 1912. (2024-03-23)
|
|
Männen sitter i en Buick Touring från cirka 1924 som har
interimsskyltar. (2024-03-22)
|
|
Denna Vabis 2S Landaulette med 4-cylindrig G4-motor på 12-14 hästkrafter såldes
i juni 1910 till Göteborgs Hyrverksbolag. (2024-03-21)
|
|
Personerna sitter i en Selve Tourenwagen från cirka 1920. (2024-03-20)
|
|
Denna Scania typ C Tonneau ska vara tillverkad 1904. (2024-03-19)
|
|