Nyligen upplagda


I den här kategorin finns de senast upplagda bilderna. Bilderna ligger kvar på den här sidan omkring 1 månad. Varje bild finns även upplagd under minst en annan kategori. På den här sidan redovisas även bilder som fått bildtexten ändrad den senaste tiden.



Det här fotot är taget i samband med en karneval i Köping och fordonet är en Tidaholm TB som inregistrerades den 17 oktober 1907 och tilldelades igenkänningsmärke U7. Registrerad ägare var åkare Johan Albin Käll i Köping. (2024-12-20)



Denna brandbil, en fyrhjulsdriven Scania-Vabis T-1, inregistrerades den 9 december 1920 och tilldelades igenkänningsmärke P673. Ägare var Borås Stads Brandkår och i denna stad finns brandbilen fortfarande bevarad i renoverat skick. (2024-12-19)



Mannen sitter i en Chandler från cirka 1923. (2024-12-18)



Fotot visar en White lastbil som ställts i ordning för persontransport. Om märkningen stämmer rör det sig om en resa till Södertälje den 28 augusti 1921. Lastbilen hade registrerats samma år, den 25 april, och tilldelats igenkänningsmärke B1676. Ägare var då Vattenfabriken Fyr i Nynäshamn. (2024-12-17)



Männen sitter i en Ford modell T Touring från cirka 1920. (2024-12-16)



Denna Maxwell Mascotte Touring inregistrerades den 5 juli 1912 och tilldelades igenkänningsmärke A1717. Ägare var Åkeriägare Johan Albin Käll i Köping. I samband med registeromläggningen 1916 erhöll bilen igenkänningsmärke U53. Datum före detta var 15 mars. (2024-12-13)



Mannen står vid en Harley-Davidson från cirka 1920. (2024-12-12)



Mannen står vid en Chevrolet Capitol AA Touring 1927 som har registreringsnummer H3686. (2024-12-11)



Denna Benz 16/40 PS Landaulette 1913 hade igenkänningsmärke A1 och disponerades av Kung Gustav V. (2024-12-10)



Mannen sitter på en Harley-Davidson som inregistrerades den 10 november 1923 och tilldelades igenkänningsmärke E2138. Ägare var då kontorist Albin Löf, Krokek. (2024-12-09)



Fotot är taget i Lidköping den 21 juni 1910 och visar kung Gustav V i den Benz som han då disponerade. (2024-12-08)



Sju personer har fotograferats i en Fiat Torpedo. Troligen rör det sig om en tipo 2B från cirka 1917. (2024-12-06)



Männen står vid en Fiat tipo 2 Landaulette som användes som taxi. Bilen inregistrerades den 30 maj 1914 och tilldelades igenkänningsmärke A3600. Ägare var då Droskägare John Gotthard Valdemar Lovén, Stockholm. Vid registeromläggningen 1916 erhöll bilen igenkänningsmärke A740. Datum för detta var 28 februari. Senare samma år, den 16 oktober, blir droskägare Elis Mervel Starck ny ägare. (2024-12-05)



Det här fotot är taget i samband med Kungliga Automobilklubben Vintertävling 1913 och visar en av de deltagande Overland-bilarna. (2024-12-04)



Ett slitet fotografi som visar fyra personer som färdas i en Ford modell Touring 1914. Lägg märke till att bilen har en Livingston spetskylare. (2024-12-03)



Mannen håller i en Indian Power Plus från cirka 1920. (2024-12-02)



Personerna färdas i en Pullman Touring från cirka 1917. (2024-11-30)



Mannen står vid en fyrcylindrig Scania-Vabis lastbil som användes av Hallstahammars Bryggeri.. (2024-11-29)



Bilen med registreringsnummer A5 är en Lincoln modell L som disponerades av Kronprins Gustaf Adolf. Fotot bör vara taget före 1932, för det året flyttades registreringsnumret över till en annan Lincoln. (2024-11-28)



Mannen sitter på en Esse från cirka 1920. (2024-11-27)



Mannen står vid en Ford modell T Centerdoor Sedan från cirka 1920. (2024-11-26)



Männen och kvinnan har fotograferats vid en Indian som inregistrerades den 13 juni 1921 och tilldelades igenkänningsmärke T1305. Registrerad ägare var då Firman Bröderna Bergström Örebro. (2024-11-25)



Mannen sitter i en Essex Touring som inregistrerades den 28 maj 1920 och tilldelades igenkänningsmärke W666. Registrerad ägare var då chaufför Gunnar Oscar Gustafsson, Krylbo. (2024-11-23)



Denna Scania-Vabis typ II Phaeton användes av militären.. (2024-11-22)



Lastbilen med registreringsnummer M10615 är en Chevrolet från cirka 1928. Både lasten och snödrivorna imponerar. (2024-11-21)


   

                                     © 2024 Automobilhistoriska klubben Mässing- & Nickelgruppen webmaster@massingnickel.se