Nyheter juli 2011

Auktionen i Äppelbo

 

Lördagen den 2 juli såldes det som sades vara det sista från Jan Westas samlingar. Tidigare hade flera bilar och en del dyrbara antikviteter sålts på olika auktioner. Det sägs att flera lastbilslass med auktionsgods hade gått från Äppelbo där Jan bodde under sin levnad. Men fortfarande fanns det mycket kvar att sälja och auktionen som startade 10.00 kom att pågå i cirka 10 timmar.

Man fick intrycket att Jan hade samlat på det mesta och kanske ofta på sådant som folk skulle ha slängt på soptippen. Merparten av auktionsutropen var fordonsrelaterat och av detta var mycket från 1900-talets första årtionden. Därför var det ingen överraskning att den här auktionen besöktes av många medlemmar i Mässing & Nickel.

Eftersom det var så mycket saker som skulle säljas fick auktionisten Roland Pettersson hålla ett högt tempo. Samtidigt fick besökarna se till att hela tiden vara på sin vakt för att inte missa något man tänkt lägga ett bjud på. Ett lätt regn under stor del av dagen gjorde att många paraplyn var uppfällda och som gjorde det svårt att se vad som ropades ut.

En del kunde nog göra riktiga fynd, men ofta trissades priserna upp när det fanns flera intressenter. Auktionens högsta slutpris blev 130000 kronor och gällde en tämligen komplett Volvo ÖV4.  En hel del delar köptes av medlemmar i Mässing & Nickel, men mycket handlades upp av personer från andra länder.

Auktionsfirman hade gjort sitt bästa för att delar som tillhörde samma bil skulle säljas tillsammans i en post. Det kan inte ha varit en lätt uppgift och man kunde se att man inte lyckats fullt ut. Nu var det nog så att delar splittrades upp på ett lite olyckligt sätt.

De som har upptäckt att de köpt ”fel” delar får gärna skicka in bilder på detta för uppläggning här på webbsidan. På sätt kanske vi kan se till delarna hamnar hos behövande. Det finns säkert en hel del som köpt saker som man inte har kunnat identifiera. Även här står webbsidan öppen, det är bara att skicka in en bild så kan vi sedan lägga upp en efterlysning. (2011-07-30)

 

Auktionisten Roland Pettersson med medhjälpare höll ett högt tempo, Här är det en kylare till en Scania-Vabis som håller på att säljas.

Flera partier med gamla bitar till Scania-Vabis tillhörde det som utbjöds. Här en pall med två motorer, framaxel och hjul. Den ena motorn är en 2-cylindrig Scania av så kallad Wentzel-typ och alltså tillverkad före samgåendet med Vabis.

Dagens högsta pris betalades för denna till synes relativt kompletta Volvo ÖV4. En del renoveringsarbeten var redan utförda och en del inköpt material ingick i köpet. Slutpriset blev 130000 kronor och det kom från en telefonbudgivare.

Flera utrop gällde delar till tidiga Wanderer, bland annat fanns det flera kylare.

Ett flertal mässingskylare såldes under dagen. En norrman ropade in dess pjäser till Rochet-Schneider och Scania-Vabis lastbil.

Ulf Brodén köpte ett parti med MAF-delar och här pågår lastning. Sedan tidigare äger han resterna av MAF-bil, så kanske går det nu att bygga upp en komplett bil.

Lastning av inropat objekt, EPA-traktor baserad på Studebaker med Leyland bakaxel.


Inför det rekordstora Styrkeprovet

 

Snart är det äntligen dags för årets Styrkeprov för fordon tillverkade senast 1925. Det kommer att vara ett rekordstort startfält med 72 bilar och 1 motorcykel när starten går i Arvika fredagen den 5 augusti!

Det är mycket glädjande att det har kommit in så många anmälningar från Sverige, Norge och Danmark. Men det har medfört att det har varit lite problem att sy ihop hotell och restauranger. Men arrangörerna vid Arvika Fordonsmuseum med Kent Ekberg i spetsen har gjort sitt yttersta för att så många som möjligt ska få vara med.

Till rallyt har det tagits fram ett fint program där rallyt och deltagarna presenteras. Programmet som riktar sig till både deltagare och åskådare finns också i en digital version, klicka HÄR för att ladda ner pdf-versionen (ca 3,4 Mb). Tyvärr råkade ett ekipage falla bort när programmet togs fram, det är Jan och Irene Olander från Danmark som har en Overland Touring 1912. De kommer att ha startnummer 73. I programmet finns även intressanta historiker om tidiga bilar i Arvikatrakten.

Här följer lite praktisk information om tider och upplägg som kan vara till användning för både deltagare och åskådare. Deltagarna kommer att anlända till Arvika torsdagen den 4 augusti. Mellan 15.00-18.00 sker registrering av deltagare och incheckning på hotellen. 19.30 hålls en välkomstmiddag på Hotell Scandic där det också blir information om Styrkeprovet.

Fredagen som är första rallydagen inleds med frukost och briefing 07.30-09.00. Klockan 10.00 inleds starten torget i Arvika. Ett prov kommer att göras på grusplanen ovanför gamla Folktandvården på Magasinsgatan, innan turen går via Speked, Sälboda till Gunnarskogs Hembygdsgård, där bilarna gör ett uppehåll. En alternativ kortare tur över Tollersrud, Bosebyn erbjuds också. Färden går sedan vidare via Årbotten, Öjerud till Olssons Brygga för lunch. Efter lunch går turen till Västra Sund för ett prov och tillbaka till Arvika. Efter cirka 7 mils färd blir det målgång ca 16.00-17.00 vid Solberga- och Centralskolans skolgårdar. För deltagarna väntar sedan middag på Scandic Hotell 19.30.

Efter frukost 07.30-09.00 är det dags för lördagens start. Liksom föregående dag är det torget i Arvika och 10.00 som gäller. Lördagens tur går via OK-Q8 Bensinstation för ett prov, vidare gamla riksvägen över Långvak. Genom Edane till Mangskogs kyrka och hembygdsgård för prov och uppehåll. Turen går vidare via Årnäs till Skutboudden i Brunskog för lunch. Vidare över Edane, Långvak och till Fordonsmuseet för kaffe. Därefter blir det målgång ca 16.00-17.00 vid Solberga- och Centralskolans skolgårdar. Lördagens sträcka är ocskå cirka 7 mil. Dagen avslutas med festmiddag med underhållning på Hotell Scandic.

Efter frukost på söndag är det dags att ta farväl för denna gången. Vi hoppas att deltagare och åskådare får ett par trivsamma dagar i Arvika! (2011-07-27)

Rallygeneralen Kent Ekbergs egen Mitchell Touring 1919 pryder omslaget på det fina officiella rallyprogrammet.

 

 

Arvika Fordonsmuseum arrangerar årets rekordstora Styrkeprov.

Jan och Irene Olander vid den Overland Touring 1912 som de kommer att deltaga med. Tyvärr kom den här bilden inte

med i programmet, men i rallyt kommer de att ha startnummer 73.


Blöt Thulinträff

 

Årets Thulinträff som genomfördes i Landskrona i lördags blev en blöt historia. Det kan den utsände fotografen Peo Flinck rapportera. Men han kämpade väl med kameran och därför kan vi här visa ett antal fina bilder på de äldsta fordonen.

Som sig bör var ett par Thulinbilar på plats, eller närmare bestämt hela fyra stycken. Två av dessa ägs av företag i Landskrona, medan de två övriga ägs av Mässing & Nickelmedlemmen Tomas Pålsson.

Förutom dessa bilar hade Tomas även med en tredje bil, Northern Runabout 1902 (bild till höger). Det var förstås träffens äldsta fordon och samma sak kommer att gälla i Styrkeprovet nästa vecka. Tomas ska nämligen spaka Northern som startnummer 1 i Arvika.

Ytterligare en Mässing & Nickelmedlem var på plats med bil på Thulinträffen, det var Olle Bergqvist med Chevrolet Capitol AA Touring 1927. (2011-07-26)

Fyra Thulinare i regn. Det inte ofta man stöter på en körklar Thulin typ A, men på Thulinträffen finns förstås den möjligheten.  Bilen med registreringsskylt HALDEX är tillverkad 1920 och ägs av just Haldex. Bilen bredvid med den passande skylten

THULIN är tillverkad 1923 och ägs av Faiveley, ett företag i Landskrona.

 

Tomas Pålsson visade upp sina två Thulinbilar, den helsvarta 1925:an och den grå/svarta från 1920.

Mässing & Nickelmedlemmen Olle Bergqvist var på plats med sin Chevrolet Capitol AA Touring 1927.

6 stycken A-Fordar prydligt uppradade. Längst till höger en 4-dörrars bil från 1931 och till vänster om den står två 2-dörrars

bilar som är tillverkade 1930 respektive 1928.

 

Hans Eriksson i Lund kom med sin granna mörkblå Ford T Touring från 1913.

Räddningstjänsten i Landskrona visade upp sin gamla brandbil, en Ford modell AA 131" från 1931.

Engelska motorcyklar, Douglas S/6 1930 och Triumph 1912.

 

Triumphen från 1912 kallas för Tourist Trophy Roadster och är på 499 cc och 3,5 hästkrafter.

Jan Christer Nilssons Husqvarna modell 180 550 cc från 1927 är i trevligt bruksskick.

 


Bilder från träffen i Surahammar

 

Nu är bilderna från Mässing & Nickels ”Vårvinterträff” i Surahammar äntligen upplagda under ”Evenemangsbilder”. Tyvärr har det tagit väl lång tid, mest beror det på att andra saker på webbplatsen prioriterats högre.

Bilderna nås via menyval ”Bilder/Film” och sedan ”Evenemangsbilder”, eller direkt via klick på följande LÄNK.

(2011-07-24)


Nostalgia skriver om Thulin

 

Nummer 8/2011 av tidningen Nostalgia som nu finns ute i handeln innehåller en fin artikel om bilmärket Thulin. Det är Mats Andreasson som fotot och skrivit 6-sidors artikeln. I artikeln får man se bilder på tre bevarade bilar och läsa lite om deras historik.

En av dessa bilar ägs av Mässing & Nickelmedlemmen Tomas Pålsson. De två andra bilarna ägs av företag i Landskrona, där bilarna tillverkades i början av 1920-talet.

Av artikeln framgår det att de flesta av de bevarade Thulin-bilarna står på museum. Men bilarna i artikeln går det att se i levande livet den 23 juli då de visas i upp i samband med Thulinträffen i Landskrona.

(2011-07-21)


Harley-Davidson racer har renoverats i Spanien

 

Trots att vår webbplats www.massingnickel.se är på svenska verkar den läsas med av intresse av personer i andra länder. Det märks eftersom det kontinuerligt kommer e-post från olika länder. Ofta gäller det frågor kring bilder i originalafdelningen.

Nyligen har Manuel Parra i Madrid, Spanien skickat över en mängd fina bilder på sin Harley-Davidson racer. Manuel verkar driva, eller åtminstone jobba hos Cometa Restauraciones. Det är där motorcykeln har renoverats och den har förmodligen nyligen blivit klar. Motorcykeln som är på 350 cc är tillverkad 1927.

Enligt Manuel är det en original fabriks racer med motornummer 27 S 508 och matchande vevhus. Det ska ha byggt två eller tre sådana här maskiner 1927 och det här ska vara den enda överlevande. Manuel nämner en del detaljer som är specifika för denna modell, bland annat ram och tank.

Motorcykeln är nu till salu till någon som uppskattar sällsynta och exklusiva maskiner. På firmans webbplats:

www.cometarestauraciones.com finns bilder på fler tidiga motorcyklar. (2011-07-11)


Vintage Bentley Race bjöd på fina upplevelser

 

Bentley Rally Swedens höjdpunkt, Vintage Bentley Race, på Erikssunds travbana bjöd på fina upplevelser. Det var ljud, fart och täta spännande race. Tävlingen var uppdelad på ett antal heat där två bilar tävlande mot varandra, det blev semifinal och slutligen final. I vissa heat startade bilarna bredvid varandra, så som nedanstående bilder visar. I andra heat kördes ”förföljelselopp” där bilarna startade på var sin lång sida. I varje heat kördes flera varv samtidigt som Ulf Smith kommenterade det hela.

Efter någon timme var man framme vid finalheatet där man fick se en 6½-Litre tävla mot en 8-Litre. Vinnare av hela tävlingen blev Peter Godehardt, Tyskland som körde 8-liters bilen. Totalt var det 18 stycken Bentleys vid Erikssund eftersom arrangemanget gästades av tre svenskägda bilar. I rallyt deltar annars 15 Bentleys från Storbritannien och Tyskland. (2011-07-10)

Sista bil som anlände till tävlingsområdet, travbanan vid Erikssund, var denna Bentley 6½-Litre med 8-liters motor. På bilden rattas bilen av rallyts arrangör Sarah Smith.

I ett av heaten tävlade rallyts två Bentley 4½-Litre S/C ”Blower”. Här ligger de nästan sida vid sida. Lägg märke till kompressorns placering framför kylaren.

Bilarna börjar anlända till tävlingsområdet, travbanan vid Erikssund. Närmast i bild en Bentley 4½-Litre som följs av en 4½-Litre med kompressor.

Till tävlingsområdet hade det kommit tre svenskregistrerade W.O. Bentleys, så tillsammans med de 15 bilarna i rallyt kunde man beskåda hela 18 Bentleys tillverkade 1931 och tidigare. Bilarna på bilden är Magnus Westlunds 3-Litre 1924 och Ulf Markefeldts 4½-Litre 1930.

Det dammade rätt rejält, det kan inte ha varit kul att ligga tvåa. Här är det Stanley Mann som ligger först i sin 4½-Litre. Michael Steele, också körade 4½-Litre, väntar på att det ska bli läge att köra om.

Det var en imponerande syn, 18 stycken W.O. Bentleys uppställda sida vid sida. Bil men startnuummer 4 är en 4½-Littre som kördes av Richard Farr från Storbritannien.

Uppställning inför start, båda bilarna är Bentley 4½-Litre som var den vanligaste modellen i Bentleyrallyt.

Finalheatet utgjordes av en 6½-Litre och en 8-Litre. Kanske var det motorstorleken som avgjorde racet, i vilket fall som helst blev det Peter Godehardt, Tyskland, med 8-Litre som vann. När bilden togs hade han redan tagit greppet om

heatet.

 


Brandkår i Finland söker uppgifter om Chevrolet 1929

 

Hans-Peter Lindgren i Sibbo, Finland har skickat in bilden till höger. Hans-Peter är medlem i en brandkår som äger denna Chevrolet brandbil från 1929. Brandbilen har ursprungligen varit en 1½-tons lastbil, men 1933 byggdes bilen om av händiga lokala förmågor. Bilens tillverkningsnummer är XST-3808 och man tror att den är sammansatt i Stockholm och sedan skeppad till Finland.

Nu är man intresserad av mer information, allt är av intresse. För brandkåren är bilens tidiga historia höjt i dunkel, det man vet är att den köptes till brandkåren 1933 från någon boende i Sibbo.

Den som har information om denna typ av bil kan kontakta Hans-Peter Lindgren på e-post, telefon +358 400 611582 eller med post till adress: Jokivarsivägen 95, FIN-04130 Sibbo. (2011-07-09)


10-års jubileum för Nostalgia Festival

 

Tidningens Nostalgias eget evenemang ”Nostalgia Festival” i Ronneby har arrangerats sedan 2001 och i år kunde man således fira 10-års jubileum. Egentligen är det ett flerdagars arrangemang som är uppdelat på olika platser och aktiviteter. Den stora dagen för bilar och motorcyklar är under lördagen då det arrangeras en fin utställning i brunnsparken i Ronneby.

Tyvärr var det i år endast ett fåtal utställda förkrigsbilar, men däremot kunde man glädjas åt desto fler tidiga motorcyklar. Detta avspeglas också av bilderna som visas här. Många av motorcyklarna ställdes ut av MC-Collection och flera av deras maskiner provkördes under dagen. Det gällde bland annat den tidiga Indian 1905 och Harley-Davidson från 1912. Foto: Peo Flinck. (2011-07-08)


Förkrigsbilarna var lätträknade på årets Nostalgia Festival i

Ronneby. En av dessa var denna Willys Big Six 4-Dörrars Sedan

1931 som är registrerad på Maria Jönsson från just Ronneby.



 

Harley Davidson Model 29-D, en 750-kubikare från 1929.

Harley Davidson Model JE 1000 cc 1025 med sidovagn från 1920.

MC-Collection visade upp denna läckerbit, en Pope Model T-17 1000 cc från 1917. Motorn har toppventiler och

utvecklar 16-18 hästkrafter. Notera bakhjulsfjädringen, typ Plunger. Denna Pope kommer att kunna beskådas på

museet i Sollentuna.

Denna mycket tidiga Indian, en så kallad ”Camelback” med 1-cylindrig halvtoppsmotor på 224 cc från 1905, visades och provstartades av MC-Collection. Motorn utvecklar blygsamma 1,75 hästkrafter.

MC-Collection förfogar över många Harley Davidson – förra året hade man ju dessutom ett HD-tema på museet i Sollentuna. I Ronneby visade man upp denna tidiga Model 8-A från 1912. Den 1-cylindriga motorn är på 494 cc och utvecklar 4 hästkrafter. Maskinen har bara en växel och som synes har den remdrift. Motorcykeln visades upp som en pågående renovering, men med stor sannolikhet är den snart förvandlad till en pärla i utställningsskick.

Harley Davidson 1000 cc från 1920. Notera att maskinen inte försetts med strålkastare och pakethållare.

Cleveland från 1923 med 269 cc 2-taktsmotor. 2-växlar och max hastighet 75 km/tim.

Rex 192 cc 1928 i vad som brukar beskrivas som patinerat skick.

Sven-Erik Pettersson från Lyckeby ställde ut sin Indian Scout 750 cc 1928.

Denna Chrysler Series 75 Roadster 1929 hör hemma i Karlshamn.

Ford Modell A från 1928 med tämligen ovanlig 4-dörrars kaross, 60B Fordor.


Bentley Rally Sweden pågår för fullt

 

Just nu pågår Bentley Rally Sweden 2011 med Bentleys tillverkade 1931 och tidigare. I rallyt som arrangeras av Sarah och Ulf Smith finns deltagare från Storbritannien och Tyskland.

Under den här veckan kommer man att besöka olika platser i Mälardalen. I onsdags stod ett besök på bilmuseet i Köping på programmet och på väg dit gjordes ett stopp vid Ängsö Slott, beläget mellan Västerås och Enköping. Det är vid denna plats som bilderna är tagna.

På lördag är det dags för det som ska bli rallyts höjdpunkt, Vintage Bentley Race i Sigtunatrakten.

(2011-07-07)


Trots att det ska bli ett särskilt ”race” på lördag

kan man inte säga att det ”fiskörs” mellan rallyts

alla uppehållsplatser. Nej, bilarna håller god fart

och hänger väl med den vanliga trafiken.


Rallysällskapet har just anlänt till Ängsö Slott där bilarna ställdes ut till beskådande. Närmast i bild en 4½-Litre S/C ”Blower”, dvs. försedd med kompressor.

Minst: Bentleys 3-liters modell brukar inte se speciellt liten ut, men bland alla 4½-litersvagnar (och större) såg faktiskt denna trevliga 3-Litre från 1924 lite ”spinkig” ut.

Störst: Bentleys 6½- och 8-liters modeller är riktig stora. Det verkar vara länge sedan det här exemplaret, en 6½-Litre med 8-liters block, fick känna på en tvättsvamp.


4½-Liters bilarna dominerar i rallyt, bil nummer tre från höger är dessutom en 4½-Litre med kompressor.

Stanley Mann är en världsauktoritet när det gäller Vintage Bentley, här anländer han till uppehållet vid Ängsö Slott. Bilen är en 4½-Litre.

Olika nyanser av grönt dominerar på de deltagande bilarna. Ett undantag är denna blå 4½-Litre.


Uppehållet vid Ängsö Slott går mot sitt slut. Bilarna ska nu köra via Kolbäck till bilmuseet i Köping. Här återstartar två sexcylindriga Bentleys, den första är hemmahörande i Tyskland.

 


De äldsta bilarna i Midsummer World Rally

 

Det stora Midsummer World Rally har nu genomförts. Under en dryg veckas tid har ett 70-tal bilar kört sträckan Stenungsund-Stockholm tur och retur och med nattuppehåll i Jönköping, Linköping, Södertälje, Stockholm, Örebro och Skövde. Till slut blev det drygt tio bilar tillverkade före 1931 som startade i detta rally.

Mycket kommer säkert att skrivas om rallyt på andra ställen, i tidningar och på internet.  Därför koncentrerar vi oss här på att visa ett antal bilder på de äldsta bilarna, dvs. de som tillverkats senast 1931.

Foto om inte annat anges: Lars-Göran Lindgren.

(2011-07-06)


Ett av rallyts populäraste ekipage var Picko Troberg med

den 3-hjuliga Morgan Aero Sports 1931. Åskådarna vid

de olika uppehållet kände igen tävlingsföraren Picko och

besättningen i den lilla bilen bjöd verkligen på sig själva.

Johan Boltendal från Nederländerna har kört fast med sin stora och tunga Cadillac Series 353 Imperial Sedan från 1930. Detta skedde på Råön där rallydeltagarna fick vara med och fira Midsommar. Några passagerare fick agera bärgare och snart var bilen uppe på fastare mark. Foto: Peo Flinck.

Då den äldsta anmälda bilen uteblev var denna Ford T Pickup 1920 rallyts äldsta bil. Ägare och förare är Sven-Olov Hansson. Här får besättningen instruktioner vid starten i Södertälje. För ett par år sedan deltog Sven-Olov med denna bil i ett långrally i USA.

Rallyt startade vid Stenungsbaden i Stenungsund. Här ses en del av rallyts äldsta bilar, från vänster: Opel 10/40 PS

1928, Ford A Tudor 1928, Ford V8 Cabriolet 1932 (ägaren skulle ha kört en Bentley 1928), Ford A Roadster 1929, Hudson

Big Eight Sedan 1930, Ford A Roadster 1930 och Cadillac 353 1930. Foto: Peo Flinck.

En riktigt långväga deltagare var John Shellard. Från Australien hade han tagit med sig en Lancia Lambda Torpedo från 1926. Bilen är från den 7:e serien och har den korta hjulbasen. Här är det dags för start från Södertälje Syd.

Från Norge kom bara en deltagare, det var Arild Borg som körde en av rallyts äldsta bilar, en Chevrolet Superior Series K Touring 1925. Här gör man sig beredda inför tisdagens etapp Södertälje-Stockholm.

Tisdagen den 28 juli kördes sträckan Södertälje-Stockholm och det var rallyts kortaste etapp. Här rullar några av de äldsta bilarna fram till denna etappstart vid Södertälje Syd. Först Johan Boltendal med Cadillac Series 353 Imperial Sedan 1930, följd av Heinz-Bruno Hecker med Marmon Big Eight Sedan 1930 och Arild Borg med Chevrolet Superior Series K Touring 1925.

Från Tyskland kom Rudolf Goetz med en Opel 10/40 PS Tourenwagen från 1928, en bil som såg ut att vara orenoverad. Här står man och inväntar färjan som ska transportera bilarna till Ekerö.

Eberhard Blumenstock från Tyskland närmar sig etappmålet i Stockholm, här svänger man in på Armémuseets gård. Bilen är en Bentley 3-Litre Speed Model från 1926.

Onsdagen den 29 juni var en dag utan rallykörning, bilarna kunde i stället beskådas vid Armémuseet där de stod uppställda. Här ses från vänster Roland Bengtssons Chevrolet 1928, Peter Nagels Ford A 1930, Arild Borgs Chevrolet

1925 och Johan Boltendals Cadillac 1930.

Dags för manöverprov i Västerås, Roland Bengtsson har fällt ner suffletten på sin trogna Chevrolet National AB Cabriolet 1928.

Vid manöverprovet i Västerås skulle man köra så nära en stapel med burkar som möjligt. Här är det Peter Nagel, Tyskland, med Ford A 40B Roadster 1930 som gör ett försök.


Under torsdagens etapp mellan Stockholm och Örebro gjordes ett lunchuppehåll vid Hälla Ring i Västerås. AHK:s Västmanlandssektion ansvarade för detta uppehåll, men hade hjälp av både Aros Motorveteraner och Lions. När ekipagen anlände till Hälla Ring fick de börja med ett manöverprov. Här är det John Shellard med Lancia Lambda 1926 och Picko Troberg med Morgan Aero Sports 1931.

Berhard Huhe från Tyskland deltog med Ford A 40A Roadster 1929. Här har man just återstartad från Hälla Ring, Västerås.

Färgsättningen på Heinz-Bruno Heckers Marmon Big Eight 1930  kommenterades en hel del, någon kallade den för ”godisbilen”. Innan bilen hamnade hos Heinz-Bruno i Tyskland har den i USA 1993 utsetts till ”National First Prize Winner”. Det gällde då AACA Eastern Division National Spring Meet.


Mer bilder från Vårrallyt

 

Från Fleninge Classic Motel kommer nu ett tips att en hel del bilder från Körsällskapets vårrally ligger upplagda på deras hemsida. Det var vid detta motell, det äldsta i landet, som rallydeltagarna övernattade. Bilderna nås via ett klick på följande LÄNK.

Motellet har också varit vänliga att länka till Mässing & Nickel, kika HÄR! (2011-07-05)



   

                                      © 2011 Automobilhistoriska klubben Mässing- & Nickelgruppen webmaster@massingnickel.se